Wikia

Dit artikel is een Begin. Je kan Once Upon a Time wiki helpen door deze pagina te bewerken.

De Zwarte Fee is een personage uit Once Upon a Time. Ze verschijnt met haar enige verschijning in de negende aflevering van het zesde seizoen, Changelings.

Geschiedenis Edit

Voor de eerste vloek Edit

De Zwarte Fee krijgt een kind met een man genaamd Malcolm, maar ze kiest macht boven liefde en laat haar zoon achter zonder de moeite te nemen om hem een naam te geven.

Als een fee geeft ze om kinderen. Maar op een dag verduistert haar hart zonder duidelijk reden en begint ze kinderen te stelen van hun moeders. De Blauwe Fee verband haar daarom en neemt haar toverstaf. De Zwarte Fee kan worden opgeroepen door een spreuk geschreven in feeëntaal.

Op een gegeven moment roept Repelsteeltje de Zwarte Fee op en loert haar met een baby. Wanneer ze komt paralyseert hij haar met inktvisseninkt. Ze vraagt zich af wie haar heeft opgeroepen maar herkent Repelsteeltje als snel als de Duistere. Ze vertelt hem dat hij moet weten dat inktvisseninkt niet lang op haar werkt. Repelsteeltje zegt dat ze het kind nog niet kan hebben en wil eerst wat vragen over hemzelf vragen, beginnend met waarom ze baby’s steelt maar toch het enige kind dat daadwerkelijk van haar was achterliet. De Zwarte Fee realiseert dat Repelsteeltje de zoon was die ze lang geleden achterliet. Wanneer ze bijgekomen is van de shock, zegt ze dat ze macht boven liefde koos. Terwijl Repelsteeltje nog verbaasd is door zijn moeder's uitspraak en Belle de baby probeert reden, werkt de inktvisseninkt uit. De Zwarte Fee grijpt haar zoon en meldt giechelend dat er geen tijd meer is voor hem om meer vragen te stellen. Ze duwt hem dan weg, veranderd in haar kleine feeënvorm en vliegt weg.

Familie Edit

PortalPeter Pan
 
PortalBlack Fairy

PortalBelle (Enchanted Forest)

PortalRumplestiltskin

PortalMilah

PortalGideonPortalNeal Cassidy

PortalEmma Swan

PortalHenry Mills

Notities:

  • Goud = Biologische familie en huwelijk
  • Blauw = Adoptiefamilie
  • Rood = Stieffamilie
  • Volle lijnen duiden bloed ouder-kind relaties
  • Stippellijnen duiden huwelijk, adoptie relaties en relaties die resulteren in nakomelingen