Wikia

De Troep Vrouw is een personage uit Once Upon a Time. Ze verschijnt in de veertiende aflevering van het eerste seizoen Dreamy.

Geschiedenis Edit

Voor de eerste vloek Edit

Niet veel is bekend over de Troep Vrouw voordat de Duistere vloek door de Boze Koningin werd uitgesproken. Het weinige dat we weten is dat ze in een van de werelden woonde die werd getroffen door de duistere vloek.

Tijdens de eerste vloek Edit

Net als iedereen die werd getroffen door de duistere Vloek werd haar geheugen gewist van haar vorige leven in het Sprookjesbos en kreeg ze een nieuwe identiteit. Het is onbekend of ze wel echt de echtgenoot is van de Slanke Man of dat het een onderdeel was van de vloek om haar van haar echte geliefde gescheiden te houden.

Om geld in te zamelen voor de nonnen van Storybrooke besluiten de twee uitgestotenen van de stad Mary Margaret en Leroy samen te werken om geld in te storten. Als de klungelige maar goed bedoelende non Nova per ongeluk teveel kaarsen heeft besteld waardoor ze de huur aan Mr. Gold niet meer kunnen betalen, bieden de twee aan om te helpen om de kaarsen te verkopen. Als ze aanbellen bij het huis van de slanke man doet hij open. De Troep Vrouw herkent Mary Margaret en Leroy en gaat de deur toe slaan terwijl ze zegt niet geïnteresseerd te zijn.

Ze koopt waarschijnlijk net als alle andere mensen in Storybrooke wel kaarsen nadat Leroy de elektriciteit opzettelijk uit laat vallen om mensen te dwingen om kaarsen te kopen en zo de nonnen te redden.

Als Emma Swan ware liefdes kus aan Henry geeft en dus de vloek verbreekt krijgt ze net zoals iedereen die onder de invloed van de vloek was haar geheugen weer terug.

Wanneer Ruby verdacht wordt van de moord op Billy, loopt de Troep Vrouw mee in een woedende menigte tegen Ruby.

Around Wikia's network

Random Wiki