Wikia

Pilot is de eerste aflevering van het eerste seizoen van Once Upon a Time.

Samenvatting Edit

En ze leefden nog lang en gelukkig… tenminste, dat hoort iedereen te geloven. Emma Swan heeft geleerd om voor zichzelf te zorgen. Ze is een 28-jarige borgtochtgeldschieter die op zichzelf aangewezen was sinds haar ouders haar achterlieten als baby. Maar als Henry - de jongen die ze jaren geleden opgaf voor adoptie – haar vindt, verandert alles. Henry is intussen tien jaar en hij heeft Emma’s hulp nodig. Hij gelooft dat Emma eigenlijk afkomstig is van een andere wereld en dat zij de vermiste dochter is van Sneeuwwitje en Droomprins. Volgens zijn sprookjesboek, sturen ze haar weg om te ontsnappen aan de vloek van de Boze Koningin, die alle figuren van de sprookjeswereld voor altijd gevangen neemt, waar tijd stil staat, en bracht hun in onze moderne wereld.

Emma gelooft geen woord van Henry’s verhaal en brengt hem terug naar Storybrooke maar voelt echter een vreemde connectie met haar biologische zoon en met het stadje. Omdat ze zich zorgen om Henry maakt, besluit ze een tijdje in Storybrooke te blijven. Al snel krijgt ze het vermoeden dat er iets niet helemaal klopt. Het is een plek waar iedereen is vergeten dat magie bestaat, maar waar magie toch ongelofelijk dichtbij is... waar sprookjesfiguren echt bestaan, ook al herinneren zij zelf niet wie ze zijn. De Boze Koningin, die hier bekendstaat als burgemeester Regina Mills, is Henry’s adoptiemoeder. Een groot gevecht om de toekomst van alle werelden is begonnen en als het goede wil winnen van het kwade, zal Emma haar lot moeten accepteren en hard moeten vechten.[1]

Rolverdeling Edit

Hoofdrollen Edit

Gastrollen Edit

Bijrollen Edit

Bronnen Edit

Around Wikia's network

Random Wiki