Wikia

Mr. Krzyszkowski, ook wel bekend als K, is een personage uit Once Upon a Time. Hij verschijnt met zijn enige verschijning in de negende aflevering van het eerste seizoen True North.

Geschiedenis Edit

Voor de eerste vloek Edit

Niet veel is bekend over de man die Mr. Krzyszkowski heet. Wat wel bekend is is dat hij in een van de werelden woonde die door de Duistere Vloek van de Boze Koningin werd getroffen.

Tijdens de eerste vloek Edit

Net als alle anderen die door de duistere vloek worden getroffen wist de vloek zijn geheugen en geeft hem de nieuwe identiteit van Mr. Krzyszkowski de archiefbeheerder van Storybrooke.

Op een dag komt de sheriff van de stad Emma Swan langs bij het stadsarchief. Ze wil de archiefgegevens van Ava en Nicolas Zimmer aangeven om zo de identiteit van hun ouders te achterhalen zodat ze herenigd kunnen worden met haar ouders. Hij geeft haar een grote stapel papierwerk die ze moet invullen voordat haar verzoek wordt ingewilligd.

Als ze later terugkomt geeft hij haar hun archieven, maar hij verteld haar dat er geen ouders bekend zijn van de kinderen. Tot Emma's schrik verteld hij haar dat hij het ook naar Regina heeft gestuurd zodat ze kan helpen.

Deze actie van hem zorgt ervoor dat Regina de kinderen als wees kan identificeren en op die manier kan ze kinderen naar een pleeggezin in Boston sturen.

Als Emma ware liefdes kus aan Henry geeft en op die manier de Duister Vloek verbreekt krijgt hij zijn herinneringen van zijn vorige leven weer terug.