Wikia

De Marskramer is een personage uit Once Upon a Time. Hij verschijnt met zijn enige in de eerste aflevering van het vijfde seizoen The Dark Swan.

Nadat Emma Swan de Duisternis absorbeert wordt ze naar de kluis van de Duisteren gebracht om herboren te worden als de Duistere. Nadat ze volgens de Duisternis al drie keer langs dezelfde groep bomen loopt stuit ze op een een marskramer. Nadat Emma zijn aandacht trekt loopt de marskramer naar haar toe.

Emma vraagt aan de Marskramer of hij de weg naar Camelot weet. Hij antwoord dat hij de weg naar Camelot weet maar vraagt twee zilverstukken voor de informatie. Nadat Emma zegt dat ze geen zilver heeft verhoogd de marskramer de prijs naar drie zilverstukken. Als ze zegt dat ze haast heeft verhoogt hij de prijs naar vier zilverstukken waarna Emma genoeg heeft van de afperspoging van de vervelende marskramer.

Emma nu woedend en nog wanhopiger dan ooit eist de informatie van de Marskramer. Zonder dat ze het weet doet ze het gebaar van de door Duisternis aangenomen vorm van Repeelsteeltje na en laat ze marskramer in de lucht zweven terwijl ze hem magisch wurgt.

Nadat Emma beseft dat zij degene is die de man magisch laat zweven en wurgt en niet de Duisternislaat ze hem gaan. De Marskramer bang voor de mysterieuze tovenares rent vlug weg voor zijn leven en laat zijn kar met spullen achter.

Around Wikia's network

Random Wiki