Wikia

Liam is een personage uit Once Upon a Time. Hij debuteert in de elfde aflevering van het vijfde seizoen Swan Song.

Op een bepaald moment nadat zijn vader Brennan onder een sluimervloek wordt geplaatst word zijn moeder, een verpleegster verliefd op Brennan. Ze geeft hem ware liefdes kus en Brennan ontwaakt van zijn sluimervloek. Na een tijdje worden zijn ouders verliefd op elkaar trouwen met elkaar en uiteindelijk wordt Liam geboren. Zijn moeder sterft later echter door de pest en Brennan verhuisd samen met Liam om aan de pest te ontkomen.

Op een bepaald moment komt Brennans andere zoon Killian weer terug in Brennans leven. Als deel van een test van de Boze Koningin moet hij Brennan doden om te bewijzen dat hij Regina's moeder ook zal kunnen doden. Brennan kan echter zijn zoon overtuigen dat hij echt veranderd is en hij besluit dat zijn vader in plaats daarvan moet verdwijnen. Killian beloofd een vrijgeleide maar Brennan vraagt of hij er ook twee kan regelen de tweede is dan voor zijn zoon.

Voordat Brennan de vrijgeleides krijgt kijkt Killian toe hoe hij Liam liefdevol instopt op precies dezelfde manier zoals hij vroeger bij Killian had gedaan. Killian is woedend op Brennan als hij hoort dat zijn nieuwe zoon Liam heet en is ervan overtuigd dat zijn vader helemaal niet is veranderd en probeerd zijn oude zoons te vervangen. Killian gooit de vrijgeleides in het vuur. Als Brennan vraagt waarom Killian dit deed antwoord Killian dat hij Liam een gunst verleent aangezien hij ervan overtuigd is dat hij Liam ook zal achterlaten net zoals hij dat eerder deed bij zijn zoons. Brennan probeert wederom om Killian te overtuigen dat hij veranderd is maar Killian trekt een dolk die hij van de Koningin heeft gekregen en steekt Brennan meerdere keren in zijn buik waardoor hij sterft.

Het is onbekend wat er met Brennan gebeurd nadat hij een wees is geworden of hij zelfs nog wel leeft.

Familie Edit

PortalEmpty.png

PortalBrennan Jones.PNG
 
PortalEmpty.png

PortalFirst Mate.PNGPortalLiam Jones.PNGPortalHook.PNG
 
PortalEmma Swan.PNG

PortalNeal Cassidy.PNG

PortalHenry Mills.PNG

Notities:

  • Goud = Biologische familie en huwelijk
  • Blauw = Adoptiefamilie
  • Rood = Stieffamilie
  • Volle lijnen duiden bloed ouder-kind relaties
  • Stippellijnen duiden huwelijk, adoptie relaties en relaties die resulteren in nakomelingen

Around Wikia's network

Random Wiki