Wikia

Japie Krekel, in Storybrooke beter bekend als Archie Hopper, is een personage uit Once Upon a Time.

Geschiedenis Edit

Voor de eerste vloek Edit

Boos om het onnodige stelen en Japie's ouders weigering om hem te laten gaan gaat Japie naar het kasteel van Repelsteeltje. Daar geeft hij hem het geld dat zijn ouders hebben gestolen. Hoewel Repelsteeltje hem eerst sarcastisch een in gouden gespannen stukje stro geeft voor de moeite merkt hij al gauw dat Japie een deal met hem wil maken. Het goud blijft van Repelsteeltje en als hij het drankje heeft gebruikt en zijn ouders in poppen zijn veranderd krijgt Repelsteeltje de poppen als betaling.

Als Japie echter probeert om wat hij denkt dat het drankje is op zijn ouders te gebruiken merkt hij tot zijn schok dat het gewoon regenwater is. Als zijn ouders zien dat ze het koppel dat ze opgelicht hebben als gevolg van het drankje van Repelsteeltje dat ze hen hebben gegeven in poppen zijn veranderd lachen ze hier om. Als de zoon binnenkomt en ziet dat zijn ouders dood zijn lachen ze er nog steeds om en zeggen ze tegen Japie dat het zijn schuld is.

Japie heeft enorm veel spijt dat de ouders van de zoon nu poppen zijn, en hij hoopt dat hij zijn fout ongedaan kan laten maken door de Blauwe Fee. Dit kan de Blauwe Fee niet. Daarom wil Japie een pratende krekel worden om het jongetje te helpen in zijn leven. De Blauwe Fee gebruikt haar magie en Japie krijgt een nieuw leven als de zoons levensmaatje.

Galerij Edit

Around Wikia's network

Random Wiki