Wikia

De Koning, in Storybrooke beter bekend als Mitchell Herman, is een personage uit Once Upon a Time. Hij verschijnt met zijn enige verschijning in de vierde aflevering van het eerste seizoen The Price of Gold.

Geschiedenis Edit

Voor de eerste vloek Edit

De Koning is degene die over het koninkrijk van Prins Thomas heerst. Hij is ook de vader van Prins Thomas.

Om een geschikte echtgenoot te vinden voor zijn zoon nodigt hij alle vrouwen in het land uit voor een bal. Ook nodigt hij andere belangrijke gasten van andere koninkrijken uit zoals bijvoorbeeld Sneeuwwitje en Droomprins.

Het bal bereikt het doel om een echtgenote voor zijn zoon te vinden. Tijdens het bal danst zijn zoon Prins Thomas met Assepoester en hij wordt verliefd op haar.

Tijdens het wisselen van partner maakt de Koning gebruik van het moment om Assepoester hartelijk welkom in zijn familie te heten. Ook zegt hij dat hij hoopt dat hij snel een kleinkind krijgt.

Tijdens de eerste vloek Edit

Hij is een van de personen die door de Duistere Vloek die de Boze Koningin wordt meegenomen naar het land zonder magie. Net zoals bij alle anderen wist de vloek zijn geheugen en geeft hem een nieuwe identiteit. Zijn nieuwe identiteit is Mitchell Herman. In deze identiteit is hij echter tegen de relatie van zijn zoon met Assepoester. Hij dwingt Ashley (de Storybrooke persoonlijkheid van Assepoester) om de baby te verkopen aan Mr. Gold.

Wanneer Emma Swan aan de deur komt en ze aan Sean vraagt (de Storybrooke identiteit van zijn Prins Thomas) of hij weet waar Ashley is komt Mitchell naar buiten. Hij neemt het gesprek over en vertelt Emma dat ze een afspraak had gemaakt om de baby aan Mr. Gold te verkopen en dat hij haar had geholpen om een goede prijs voor de baby te krijgen. Hoewel Sean Emma wil helpen stuurt Mitchell hem terug het huis in zegt hem niets meer tegen haar te zeggen. Vervolgens gaat hij ook het huis weer binnen en sluit hij de deur.

Later verteld Ashley dat Sean een baan heeft genomen om haar zichzelf en zijn dochter te kunnen onderhouden. De reden hiervoor is omdat Mitchell hem financieel had afgekapt toen hij besloot om tegen zijn vaders wensen in door te gaan met zijn relatie met Ashley.

Als Emma ware liefdes kus gebruikt op Henry en op die manier de vloek verbreekt krijgt hij zijn geheugen van zijn leven in het Sprookjesbos weer terug. Waarschijnlijk herenigd hij zich met zijn zoon en schoondochter en ontmoet hij zijn kleinkind dat hij al die tijd al zo graag wou.

Familie Edit

PortalKing
 
PortalEmpty

PortalThomas

PortalCinderella

PortalAlexandra

Notities:

  • Goud = Biologische familie en huwelijk
  • Blauw = Adoptiefamilie
  • Rood = Stieffamilie
  • Volle lijnen duiden bloed ouder-kind relaties
  • Stippellijnen duiden huwelijk, adoptie relaties en relaties die resulteren in nakomelingen