Wikia

Blacktooth is een personage uit Once Upon a Time. Hij verschijnt met zijn enige verschijning in de twaalfde aflevering van vijfde seizoen Souls of the Departed.

Geschiedenis Edit

Voor de eerste vloek Edit

Op de verjaardag van de Boze Koningin komt de Boze Koningin het dorp van Blacktooth binnen met een groepje zwarte ridders.

Blacktooth kijkt toe hoe een meisje uit het dorp de Koningin feliciteerd met haar verjaardag en haar een taart aanbied. De Koningin prijst de smaak van de taart maar zegt dat ze liever appels heeft. De Boze Koningin zegt dat wat ze werkelijk wil hebben voor haar verjaardag niemand in het dorp haar kan geven: het hart van Sneeuwwitje op een zilveren schaal.

Als de Boze Koningin dreigt om het meisje dat haar de taart gaf iets aan te doen als ze niet vertellen waar ze is antwoord Blacktooth nonchalant dat hij haar wel kan helpen maar dat hij in ruil daarvoor iets terugwil.

De Boze Koningin richt haar aandacht nu op Blacktooth en terwijl ze hem magisch wurgt bied ze hem sarcastisch een andere deal aan: Als hij verteld waar Sneeuwwitje is zal zijn dood snel zijn.

Voordat hij de informatie uit Blacktooth kan krijgen wordt ze onderbroken door Sneeuwwitje en haar bondgenoten. Voordat ze van hem vlucht gebruikt ze telekinese om Blacktooth's nek te breken waardoor hij sterft en in de onderwereld terecht komt.

In de Onderwereld Edit

Doordat hij vermoord werd door de Boze Koningin had hij nog niet afgehandelde zaken (mogelijk omdat hij niet kreeg wat hij wou van de boze Koningin)en om die reden kwam hij in de onderwereld van Hades terecht. Op een bepaald moment komt Blacktooth in contact met Cora en wordt hij een van haar onderdanen in de onderwereld en dient hij als een spion van haar.

In het heden als Emma en haar groep door de onderwereld lopen ziet Blacktooth de Boze Koningin nadat hij met verf gesloten op een gebouw heeft gespoten. Waarschijnlijk rapporteert hij aan Cora dat haar dochter in de onderwereld is.

Later komt de Boze Koningin Blacktooth tegen. Hij zegt dat iemand haar wil spreken en hij begeleid haar naar het burgermeesterkantoor van Cora.

Als deel van Cora's poging om haar dochter te overtuigen toont ze wat er gebeurd als zielen in de onderwereld niet hun zaken kunnen afhandelen. Cora verteld dat een ziel of naar berg Olympus gaat als ze hun zaken kunnen afhandelen en in vrede kunnen verder leven. Als ze echter niet hun onopgeloste zaken kunnen oplossen wacht de zielen een gruwelijk lot: ze worden door hellevuur verzwolgen. Om haar dochter te laten zien hoe vreselijk hellevuur is gooit ze Blacktooth in het hellevuur waardoor hij sterft.

Around Wikia's network

Random Wiki